Welcome to my world. Be nice here. Thank you.|+Follow | DashBoard|

//I'm Yana Tyrah

Entri aq kli neyh , aku nak st0ry pasal tips untuk nak jaga klit . mesti semua 0rang nak kulit yang cantik kan ? sebab aku sendiri pun nak kulit aku sentiasa cantik . apa tah lagi 0rang yang kulit bermasalah . aku brsyukur c0z kulit aku tak bermasalah . tapi aku faham apa yang 0rang rasa bila kulit bermasalah . aku suka kulit 0rang k0rea . kulit depa semua gebu2 kan ? huaaawaaaaa . jlezzz i !


s0 , teng0k la benda2 kat bawah k0wt2 berguna untuk 0rang yang kulitnya bermasalah  .

Ada beberapa Makanan yang perlu dihindari agar tidak tumbuh jerawat – kerana makanan boleh menyebabkan tumbuhnya jerawat oleh sebab itu kita perlu hati-hati dalam memilih makanan apabila tidak ingin ditumbuhi jerawat apalagi yang mempunyai kulit sensitif . Jerawat kerap kali boleh dikatakan sebagai pengganggu dalam wajah kerana dapat menyebabkan hilangnya confident diri . Jadi jika ingin menghindari jerawat jangan makan makanan yang tidak disukai oleh tubuh.
berikut ada beberapa makanan yang perlu dihindari agar tidah tumbuh jerawat:

1. Makanan Cepat saji, Makanan cepat saji ini perlu dihindari agar tidak tumbuh jerawat kerana makanan ini banyak mengandungi lemak hingga dapat menyebabkan wajah kita menjadi berminyak, kerana wajah berminyak maka dapat mengakibatkan penyumbatan pori-pori dan muncullah jerawat.
2. Minyak sayur hampir sama dengan makanan cepat saji , dimana minyak sayur ini dapat meningkatkan peradangan pada tubuh dan dapat menyebabkan timbulnya jerawat.
3. Makanan Yang rasanya pedas dapat membuatkan timbulnya jerawat karena makanan pedas ini dapat menyebabkan suhu badan menjadi naik atau memanas.
4. Jika sudah mengetahui bahawa kita sudah semakin hampir pada makanan tertentu cubalah untuk menghindari atau tidak mengkonsumsinya  agar tidak tumbuh jerawat.

Anda ingin punya wajah halus tanpa jerawat??? hindari makanan diatas.


Banyak Makan Buah-buahan Yang Segar

Makan buah yang segar dapat menjadkan kulit menjadi halus, ini merupakan idaman para wanita berlumba-lumba untuk mendapatkan kosmetik yang dapat membuat kulitnya menjadi halus. Namun untuk menjaga kulit agar tetap halus dan awet muda tidak selalu harus menggunakan kosmetik. Cukup dengan mengkonsumsi beberapa buah di bawah ini maka kulit anda akan menjadi halus dan awet muda tentunya.

1. Pisang, Buah ini dapat menjadikan kulit menjadi halus kerana mengandung vitamin A, C dan E dimana vitamin A dapat mengembalikan minyak alami pada kulit dan vitamin E dapat mencegah terjadinya proses penuaan serta mencegah keriput.
2. Apel dapat  dapat membantu mencerahkan kulit kerana mengandungi antioksidan.
3. Pepaya, merupakan buah segar yang dapat membuat kulit menjadi halus kerana mengandungi vitamin A yang dapat membantu menyingkirkan kulit mati jika digunakan sebagai masker. Selain itu juga dapat membantu pencernaan lebih lancar.
4. Nanas, merupakan buah segar yang dapat membantu meremajakan dan membersihkan kulit.
Itulah beberapa buah segar yang dapat membuat kulit menjadi halus .


Tampil cantik tak perlu guna barang mahal kan??? Cukup dengan Makan Buah Yang Segar di atas.

h0h0oo . kawan2 jangan lupa taw cuba tips kat atas neyhh . SEMOGA BERJAYA !





Terima Kasih kerana sudi membaca. Setiap komen anda amat dihargai dan akan dibalas sebagai tanda penghargaan


Older Post | Newer Post



This is my blog, my rules, my world. Me Nurliyana Athirah bt Roslin. Still 18 years old I love teddy bear.I officianly taken by Capital S.When you're in my blog, please respect be. Thank you.






Principals : Yaya Tedy
Assistant : Yana Tyrah
Designer : Yaya Tedy



// Forever Young-One Direction