Welcome to my world. Be nice here. Thank you.|+Follow | DashBoard|

//I'm Yana Tyrah

woohohoooo! relax lah jangan lah jeal0us, agak2 lah sama kalau nak jeal0us pun. jangan lah sampai nak buat s0mething yg diluar kawalan. Janganlah sampai ada sikap CEMBURU BUTA.teruk sangat tu! 0kay! nampak tajuk kat atas tu? CEMBURU kan? tapi apa yg aku cuba nak sampaikan disini? berdasarkan entri ney aku nak cerita pasal  sifat CEMBURU yg wajib ada dalam setiap diri sese0rang manusia. setiap manusia ada sifat CEMBURU kan? cuma ada sesetengah manusia yg jarang tunjuk sifat CEMBURU tu dan 0rang itu bg pandangan aku iailah 0rang yg bagus kerana dia tidak menunjukkan kelemahan yg dia ada. CEMBURU tu sebenarnya merupakan salah satu kelemahan manusia yg tak dapat dikawal. CEMBURU itu akan datang  balam bentuk perasaan bkn dalam bentuk benda 0r wang ringgit. cemburu tidak b0leh dimiliki dengan wang ringgit. cemburu kebanyakkannya ditunjukkan 0leh pasangan yg bercinta, pelajar2 sek0lah, sesama sahabat, sesama family dan lain2 lagi. CEMBURU ini disebabkan sese0rang yg tidak b0leh tng0k 0rg lain memiliki kelebihan berbandingnyaa. aku sendiri pun pernah ada sifat macam tu. n0rmal la kan kalau aku ada sifat CEMBURU. semua 0rang mesti ada pengalaman kan? aku pernah buat satu status di faceb0ok YAYA TEDY berkaitan entri aku ney iaitu CEMBURU but dlm bahasa inggerisnya JEAL0US. right? 
dalam fb aku lebih mengutama sifat cemburu atas kejayaan 0rang lain.

nampak tu? CEMBURU ney mmg lah bgus tp kalau CEMBURU saja takdak usaha pun tak berguna jugak. kalau dah ada sifat CEMBURU, kita perlulah ada usaha untuk mengatasi sifat tersebut supaya kita dapat membuat 0rg lain pula CEMBURU dengan kejayaan kita. kalau kita teng0k 0rg berjaya, kita perlu mempunyai pemikiran yg matang dan sentiasa berfikir "sedangkan 0rg lain b0leh berjaya kenapa tidak aku? "  berfikir macam tu b0leh membuat kita untuk terus berlawan untuk mengatasi kejayaan 0rg lain. kita harus mempunyai usaha yg lebih gigih untuk berjaya kerana tanpa usaha kita tidak akan berjaya. 
macam aku sendiri aku sentiasa jeal0us bila tng0k kawan2 aku berjaya, n0rmal lah kan kalau jeal0us, aku pun manusia biasa jugak yg ada hati dan perasaan. aku jeal0us dgn 0rg lain tp aku ngaku aku kurang usaha untuk atasi perasaan itu. HAHA. aku CEMBURU bila tng0k kawan2 dapat anugerah waktu HARI ANUGERAH KECEMERLANGAN. kenapa aku tak dapat? 0whh! 0kay! aku fikir p0sitif yg itu bukan rezeki aku sebab aku tak usaha bersungguh2. 0kay! salah aku jugak kan? sapa suruh tak usaha! hurmmm.
sekarang pun aku kurang usaha lagi dan aku tak pernah puas dengan usaha aku. kenapa aku tak puas? sebab aku nak jadi 0rang yg tak perlu ada sifat cemburu but aku nak jadi 0rang yg puas dgn setiap usaha yg telah aku lakukan. alamakkk! macam azam lah pulak. hakkk3. b0leh ka aku jadi 0rang yg berjaya suatu hari nanti? kalau aku sentiasa ada usaha mestilah aku b0leh kan? aku kena percaya pada diri sendiri dan aku perlu jadi diri sendiri bukan 0rg lain. betul tak? kalau betul baik angkat tangan cepat! huuuu. 
dalam hati aku still ada s0mething yg perlu aku kikis dan buang jauh2. apa tu? haaa' aku pun taktau. tengah siasat lah neyy! kalau aku jumpa aku bagitau k0rg erkkk. heee .

--->TAK PERLU ADA RASA CEMBURU DENGAN KEJAYAAN 0RANG LAIN. USAHA ITU KAN TANGGA KEJAYAAN, S0, USAHALAH SENDIRI KALAU NAK BERJAYA. cukup lah setakat sini sajaaa untuk entri kali neyy. nanti kalau ada masa aku update lagi : )
JANGAN CEMBURU/JEAL0US SAMPAI MELAMPAUI BATAS!






Terima Kasih kerana sudi membaca. Setiap komen anda amat dihargai dan akan dibalas sebagai tanda penghargaan


Older Post | Newer Post



This is my blog, my rules, my world. Me Nurliyana Athirah bt Roslin. Still 18 years old I love teddy bear.I officianly taken by Capital S.When you're in my blog, please respect be. Thank you.






Principals : Yaya Tedy
Assistant : Yana Tyrah
Designer : Yaya Tedy



// Forever Young-One Direction