Welcome to my world. Be nice here. Thank you.|+Follow | DashBoard|

//I'm Yana Tyrah

 
Bersempena malam tahun baru ni yg juga merupakan hari terakhir bagi tahun 2012 .. Malam ni mungkin ramai yg keluar utk meraikan tahun baru yg akan menjelma dalam masa beberapa jam lagi. Tapi aku hanya ada dekat rumah. Kenapa dan kenapa? Kenapa aku tak keluar? Jawapannya sebab banyak benda nak kena buat sebab esok nak kena pi sekolah untuk pendaftaran. Wahh ! Dah tak percaya yg dalam masa beberapa jam lagi aku akan berada dalam tahun baru dan umur pun akan jadi baru. Umur akan meningkat 19 tahun. Tapi aku baru saja cukup umur 18 tahun pd 11/11/12 yg lalu. Tapi nak buat mcm mana dah nama pun tahun baru so kena terima hakikat yg umur dah 19 tahun w'pun belum cukup. Tahun 2012 nak kena ambil exam 2 kali lagi? Arghhh ! Tidakk ! Stressnyaa ! Exam Sem 2 dan Sem 3 , MUET lagi. Dushh! Aku perlukan otak yg dapat berjalan dgn baik untuk tahun ini memandangkan aku perlu banyak membaca utk tahun ni dan aku perlukan kantung utk simpan maklumat dalam otak ni. Esok dah daftar sekolah? Alahaiii. Esok dah start kena bangun awal, lepas ni dah tak boleh bangun lewat mcm selalu. Mood mengantuk kat sekolah harap hilang dalam tahun 2013 ni. Sapa2 yg duduk tepi aku dalam kelas nanti mohon cubit aku supaya aku tak tidur. Baju sekolah tak iron lagi. Malasnya, malasnya. Kalaulah aku ada robot yg boleh tolong aku iron semua baju2 aku kan bagus. Tak lah menganggu masa study aku nanti. Angan2 ja semua tu. Harap angan2 menjadi kenyataan. Cewahh! Kalau dulu aku hanya study dalam bilik saja, tahun baru ni aku dah wujudkan satu bilik study khas utk aku. Walaupun tak sebenar mana, aku selesa sebab muat jugak kalau aku nak tidur dalam bilik kecil ni. Bila dah ada bilik tu takdak lah aku mengantuk sangat kalau nak study sebab bilik ni takdak katil. Kalau dalam bilik, asal nak study ja mesti nampak katil dan mulalah mata ni dok manja2 ajak tidur. Mood malas la tuh! Apabila bilik utk solat dah dijadikan bilik study, harap segala ilmu dapat dimiliki dgn sempura. Cerita pi cerita mai, azam aku belum bagitau lagi.

Azam Tahun 2013 : 
1. Buang sifat malas kepada RAJIN (azam setiap tahun)
2. 2 kali exam dengan KEPUTUSAN CEMERLANG
3. TAKMAU TIDUR DALAM KELAS lagi (org sebelah tolong cubit kalau aku tidur)
4. TIDAK TERLALU BOROS guna duit
5. Utamanya PELAJARAN daripada PERCINTAAN

Itulah Azam Tahun Baru aku. Itu cuma azam. Hanya aku yg perlu berusaha untuk capai azam tu. Mungkin orang lain cuma ada satu azam tapi aku ada 5 Azam. Kalau aku berjaya capat 3/5 azam tu maknanya aku berjaya capai azam aku untuk tahun 2013. Kalau aku tak berjaya maknanya aku bukan orang yg bersungguh2 utk capai kejayaan. Mulanya detik ini aku akan berusaha utk jayakan azam tu. Aku dah berazam. Korang apa lagi, cepatlah berazam. Semoga pembaca entri ni pun ada azam masing2. Harap berjaya.

Selamat Tinggal Tahun 2012, Selamat Datang Tahun 2013

Selamat Kembali Ke Sekolah untuk Tahun 2013




Terima Kasih kerana sudi membaca. Setiap komen anda amat dihargai dan akan dibalas sebagai tanda penghargaan


Older Post | Newer Post



This is my blog, my rules, my world. Me Nurliyana Athirah bt Roslin. Still 18 years old I love teddy bear.I officianly taken by Capital S.When you're in my blog, please respect be. Thank you.






Principals : Yaya Tedy
Assistant : Yana Tyrah
Designer : Yaya Tedy



// Forever Young-One Direction