Welcome to my world. Be nice here. Thank you.|+Follow | DashBoard|

//I'm Yana Tyrah

 
Bermulanya 2 Januari 2012 aku bekerja sambil tunggu result SPM. Sebelum ni nak kerja, family asyik halang ja dengan alasan mak kata "ayah masih mampu nak tampung/tanggung aku lagi". Memandangkan exam SPM dah habis awal bulan 12.2011, aku habiskan masa diumah saja sebab aku hanya ada lesen motor tapi takdak lesen kereta. Nak pi mana dengan motor tengah2 panas? Memang tak seronok lah tapi kalau sekali sekala takpa lah. Walaupun aku dah cukup umur nak buat lesen kereta tapi aku malas nak dengar ceramah walaupun aku kena dengar ceramah sekali saja. Takdak geng lah katakan. Okay keputusannya aku takmau ambik lesen ! Aku nak bawa kereta tanpa lesen. Berbalik pada kerja, family aku bebaskan aku untuk pi kerja sebab family aku faham betapa bosannya aku dirumah, rutin harian aku asyik mengadap laptop ja sepanjang masa. Satu hari tu family suruh pi cari kerja, aku pun call Fifi ajak dia pi cari kerja sebab dia pun kata nak kerja. Kami pun pi cari area kangar tapi mengecewakan sebab kami tak dapat kerja. Mungkin kami dah terlewat mintak kerja, mungkin ramai budak2 lepasan SPM mcm aku ni dah mintak kerja elok habis exam. Tapi kami dekat awal tahun baru nak cari. Tempat terakhir kami pi cari kerja ialah Pusat Celcom dengan harapan ada kerja dekat situ, memang kat situ ada kerja tapi hanya perlu seorang saja. Tak kesah lah yg tu yg kami kisahnya cara layanan tak memuaskan! Gaji tak memuaskan! Lepas tu kami terus BOIKOT/ANTI tempat sampailah sekarang aku tak pernah jejak kaki dekat situ lagi. Petang tu kami terus pi Arau dengan harapan ada kerja. Banyak kedai kami masuk dan banyak kedai tinggal nombor telefon sebab depa kat nanti depa call kami kalau ada kerja. Selesai pencarian kerja di Arau. 31/12/2011 ada orang call aku dan mintak aku datang kerja. Aku pun okay sajalah. Aku dapat dua kerja. Aku jadi cashier dan ada elaun. Aku dengan Een hidup sebagai pekerja pulak. Pagi-pagi kena pi kerja malam baru balik. Naik motor saja sebab takdak lesen kereta. Bila dah dapat pegang duit sendiri memang seronok lah kan sebab bebas nak beli apa saja. Rutin harian aku mengadap duit dan baju saja. Yang seronoknya aku dapat kerja dengan orang yg gila2. Tak lah aku rasa sunyi sangat. Sampailah pakat berhenti habis tinggal aku dengan Ecah, akhirnya lepas tu Lyn kerja dgn aku. Tak nafikan memang seronok kerja dengan depa. Mcm2 orang kami jumpa. Tapi aku hanya dapat kerja dalam masa 4 bulan 5 hari ja. Lebih kurang RM 3000 lebih jugak aku dapat pegang duit sendiri. Sekurang-kurangnya aku ada pengalaman jugak utk pegang duit sendiri. Waktu tu juga lah aku jumpa dengan Capital S. Result SPM aku kurang memuaskan dan mungkin aku kecewa dengan result aku walaupun pd pandangan orang lain result banyak tu okay. Bukan itu yg aku target utk SPM sebenar. Tak capai target memang konform kecewa lah kan sampai demam aku time dapat result tu. Haha. Tawaran yg aku dapat kebanyakkan Swasta, memang tak lah kan aku nak pi. Akhirnya lepas bincang-bincang dgn family, family suruh aku terus masuk Form 6. Aku dengar cakap family sebab itu jugalah aku masuk Form 6. F6 aku ambil aliran Sejarah dan Pengajian Perniagaan dan ternyata susah juga f6. Kena rajin baca loll. Ternyata aku bukan orang yg rajin. Haha. apa lagi perlu aku story kat sini? Btw aku dah takdak idea nak story. So, aku stop disini saja.

Kenangan dan Pengalaman di tahun 2012 akan sentiasa jadi kenangan













Terima Kasih kerana sudi membaca. Setiap komen anda amat dihargai dan akan dibalas sebagai tanda penghargaan


Older Post | Newer Post



This is my blog, my rules, my world. Me Nurliyana Athirah bt Roslin. Still 18 years old I love teddy bear.I officianly taken by Capital S.When you're in my blog, please respect be. Thank you.






Principals : Yaya Tedy
Assistant : Yana Tyrah
Designer : Yaya Tedy



// Forever Young-One Direction