Welcome to my world. Be nice here. Thank you.|+Follow | DashBoard|

//I'm Yana Tyrah

 

Sesungguhnya penggal 3 ini merupakan penggal terakhir untuk aku sebagai pelajar PPU smkdsa.. Yes! Aku pelajar form 6 dan aku tidak malu untuk mengaku yang aku masih berada di dalam kawasan sekolah. Tahun ni dah tujuh tahun aku jadi budak sekolah. Sekurang2nya bila aku masuk form 6 aku boleh jimatkan duit family untuk tanggung kos pengajian aku. Padahal yang sebenarnya aku nak masuk KPTM tapi disebabkan halangan keluarga aku terpaksa teruskan pengajian aku di tingkatan 6. Bila dapat tawaran politeknik pun family still suruh aku teruskan tingkatan 6. Sebab tu, aku masih dipanggil budak sekolah. Berbaju sekolah, bangun awal pagi, homework segala bagai, naik motorsikal pi sekolah tidak memutuskan niat aku terus belajar. Aku mengaku waktu dekat penggal 1 aku masih main-main, menyembang tak kira masa, tidur waktu ckg mengajar, tak fokus. Itulah aku. Sebab tu result penggal 1 pun kurang memuaskan. Penggal 1 aku masih kurang kesedaran sebab aku rasa macam tak penting pun tingkatan ni, banyak masa lagi, aku jenis yg lalai, balik sekolah tidur sepanjang masa, malam baru nak buat homework segala bagai tu. Result penggal 1 bagi aku kesedaran untuk aku terus berusaha. Sememangnya aku yang jenis yang inginkan kejayaan tanpa usaha. Penggal 2 aku mula untuk mencungkil semangat untuk terus berjaya walaupun aku kurang berjaya tapi alhamdulillah aku tetap usaha. Pbs atau assignment yang kena waktu sem 2 sesungguhnya mencabar. Pengajian am dan Sejarah dan Bahasa Melayu subjek killer tu. Tapi alhamdulillah aku berjaya juga siapkan dengan hasil yang lumayan walaupun ada sedikit kekecewaan dalam hati. Sebelum bermulanya cuti sekolah selama dua minggu, aku telah menduduki final exam sem 2. Alhamdulillah aku berpuas hati dengan beberapa perkara. Walaupun final sem 2 baru ja habis kan. Aku berjaga malam sepanjang hari exam. Aku harap dengan pengorbanan yg aku buat waktu sem 2 akan membuahkan hasil waktu aku terima result sem 2 nanti. InsyaAllah dengan doa. Kini berakhirnya sem 2, bermulalah penggal 3 dan penggal terakhir untuk aku menjadi pelajar sekolah. Aku berjanji akan menjadi seorang pelajar yang ingin mengubah pencapaian daripada seorang pelajar yang kurang berjaya kepada pelajar yang telah berusaha untuk berjaya. Sesungguhnya aku ingin kejayaan untuk dihadiahkan kepada keluarga aku. Memandang sekarang dah 15 Jun 2013, lagi beberapa hari saja lagi aku akan menduduki exam speaking untuk muet. Sesungguhnya aku tak suka muet dan aku tak suka b.inggeris tp aku cuma untuk mengubah prinsip tu. 3 Julai 2013 exam speaking muet. InsyaAllah aku akan usaha sedaya upaya untuk mengubah prinsip tu. Pbs untuk sem 3 ialah Pengajian Perniagaan dan Bahasa Melayu. Pbs untuk PP aku rasa susah. Waaa ! Bahasa Melayu dalam group aku harap dapat memudahkan urusan. Pbs PP aku hanay perlu mengkaji pekerjaan ayah aku saja. haha. Sem 3 banyak dugaan dan banyak rintangan. Kalau tak usaha dari awal mungkin aku akan kecewa macam sem 1. Banyak benda nak kena buat untuk sem terakhir ni. Penat sudah jari jemari aku ni menaip entri yang telah aku telah lama tak buat ni. Cukuplah setakat ni saja untuk kali ni. Ni pun dah cukup panjang. haha. Terima kasih yang sudi membaca sebab entri ni aku dah tak publish kepada tontonan umum. 



Terima Kasih kerana sudi membaca. Setiap komen anda amat dihargai dan akan dibalas sebagai tanda penghargaan


Older Post | Newer Post



This is my blog, my rules, my world. Me Nurliyana Athirah bt Roslin. Still 18 years old I love teddy bear.I officianly taken by Capital S.When you're in my blog, please respect be. Thank you.






Principals : Yaya Tedy
Assistant : Yana Tyrah
Designer : Yaya Tedy



// Forever Young-One Direction